Assalamualaikum sahabat,

Showing Tag: " ayam panggang" (Show all posts)

Resepi Nasi Ayam Kangkang Mudah dan Cepat

Posted by Norasikin Basri on Tuesday, October 17, 2017, In : Tips dan Resepi Malaysia 


Sekarang ni saya dapati nasi ayam yang dijual dimana-mana tempat yang saya pernah pergi, semuanya terlalu simple. Kebanyakkannya hanya menggunakan tepung ayam goreng segera yang dibancuh cair dan diperap pada ayam sebelum digoreng secara apollo iaitu ayam seekor-seekor dicangkuk pada besi dan digantung dalam periuk yang mengandungi minyak panas yang banyak. Lepas masak barulah ayam dipotong dan dicurahkan dengan sos cili dan sos kicap untuk memberikan rasa pada ayam.


Continue reading ...
 

Resepi Nasi Ayam Panggang Cara Pantas

Posted by Norasikin Basri on Sunday, February 28, 2016, In : Tips dan Resepi Malaysia 


Semua orang mahukan cara pantas untuk mendapatkan apa yang dikehendakinya. Kalau boleh, sebut je terus dapat. Sebut je pasal bayaran, semua nak cara yang paling lambat. Kadang-kadang, saya pun tak paham. Barang mau baik, bayar mau murah. Banyak kali saya terkena. Sewaktu nak, macam-macam cekadak. Bila bayar asyik nak mengelak je. Dah puas beri muka, sampai satu tahap, tak nak bayar langsung. Mintak free tanpa syarat. Kalau saya ada ladang gandum untuk menjual kuih, saya tetap perlu keluarkan ...

Continue reading ...
 

Buttered Roasted Chicken with Honey and Herbs

Posted by Norasikin Basri on Tuesday, January 22, 2013, In : Tips dan Resepi Malaysia 


Tunggang-langgang nama resepi ayam panggang tu. Masakan barat memang macam tu. Lebih mudah menyebut Ayam Panggang dengan Mentega, Madu dan Herba. Saya memang suka masakan barat kerana bahan yang diperlukan tak banyak. Kalau ada banyak, pakai banyak. Kalau tak banyak, tak menjejaskan masakan. Masakan barat memang mementingkan rasa asli bahan utamanya jadi perencahnya tak banyak. Bagaimanapun, ada juga ciri masakan barat yang saya tak suka iaitu proses menyediakannya banyak dan leceh. Banyak pe...


Continue reading ...
 

Resepi Ayam Golek Perasa Kari

Posted by Norasikin Basri on Tuesday, April 3, 2012, In : Tips dan Resepi Malaysia 


Kadang-kadang bila berpeluang bertemu kaum keluarga, memang teringin sangat makan bersama, semeja dan bermesra-mesraan. Jadi takkan nak makan biasa-biasa je. Tak kisah la jika terpaksa berbelanja lebih sikit. Bagaimanapun, untuk ayam panggang atau ayam golek ni saya cuba berjimat sehabis mungkin. Hiasan-hiasan semua tolak tepi. Dan akhir sekali gunakan apa sahaja yang ada didapur. Maka jadilah ayam golek perisa kari untuk kami makan bersama. Yang penting keseronokan meratah ayam tanpa dipot...


Continue reading ...
 
 

RESEPI PERCUMA SETIAP HARI 

Masukkan email anda:

 

PENAJA RESEPI MASAKAN BARAT

MENANGI HADIAH LUMAYAN

VIDEO MASAKAN TERBARU

 

CARI RESEPI KOMERSIAL DISINI 

 

RAKAN BLOG MASAKAN KOMERSIAL


IKUTI SAYA DI SINI 

 

PERBINCANGAN RESEPI TERKINI 

 

RESEPI-RESEPI UNTUK BERNIAGA 

 

PENULIS BLOG RESEPI DAN EBOOK 

Ilmu untuk dikongsi


Norasikin Basri Saya bekerja sebagai seorang tenaga pengajar yang khusus dalam bidang masakan. Saya membuat blog ini agar saya dapat berkongsikan segala ilmu yang saya ada terutamanya dalam bidang masakan dan tidak terhad kepada masakan barat. Saya tidak suka orang menghubungi saya hanya untuk meminta resepi itu dan ini. Pada saya bidang masakan ini luas. Tak semestinya tahu resepi sahaja seseorang itu akan pandai memasak. Tak semestinya tahu memasak sahaja, masakannya akan sedap. Saya memasak dengan sepenuh perasaan dan kasih sayang. Itulah yang saya amalkan selama ini. Anda akan memahami maksud saya sekiranya anda terus mengikuti blog ini.
Related Posts with Thumbnails
 

Make a free website with Yola