Cemburu betul dengan peralatan yang ada sekarang. Dulu saya terpaksa bersusah-payah belajar dan berlatih menggunakan peralatan menghias kek. Menggigil-gigil tangan memicit piping bag. Sekejap kuat sekejap perlahan, hasilnya icing saya sekejap besar sekejap kecil. Sekarang ni nampaknya sesiapa sahaja boleh menghias kek. Tak payah belajar bertahun-tahun. Hasilnya tetap cantik dan menarik. Kalau tahu ada alat macam Icing Decorating Pen ni, tak payah la saya belajar bertahun-tahun.

Dengan alat canggih macam ni, icing keluar lebih stabil dengan tekanan yang sekata. Nak buat tulisan pun lebih kurang macam menulis atas kertas je menggunakan pen biasa. Kalau macam ni, pelanggan nak suruh buat karangan atas kek pun saya tak kisah. Macam mana la agaknya rupa kek dengan karangan diatasnya ye.. hehehe Orait jugak kan idea tu. Saya namakan kek itu sebagai kek cerpen.


Harganya pun tak mahal. Hanya RM69.00 sahaja bersama cupcake mould silicone macam gambar kat atas tu. Macam biasa, offer hanya untuk 2 hari sahaja. Siapa lambat dia terlepas.

Klik disini atau gambar diatas sekali tu untuk maklumat lanjut.

Cupcake mould
 •Dimension: 19cm (W) x 19cm (L) x 12cm (H)
 •Weight: 0.5kg
 •Material: Silicone
 •Heat resistance: Up to 500°
 •Non-stick and easy-to-use
 •Includes removable inserts for fillings like ice-cream, whipped cream, and more
 •Dishwasher-safe
 •Package includes:
- 1 X top mould
- 1 X bottom mould
- 1 X removable insert
 
Icing decorating pen
 •Dimension: 27cm (W) x 23cm (L) x 5cm (H)
 •Weight: 0.4kg
 •Power: 2x AA batteries (not included)
 •Quick and easy-to-use
 •Easy to assemble with wash-friendly accessories
 •Package includes:
- 3x refillable frosting cartridges
- 3x filler plates
- 1x colour mixer
- 1x filling nozzle
- 5x icing tips for round, star, weave, ribbon and leaf pattern