Assalamualaikum sahabat,

Resepi Pizza Lengkap Ringkas, Mudah, Murah dan Paling Sedap

Posted by Norasikin Basri on Tuesday, March 27, 2018 In : Resepi Masakan Barat Komersial 


Ramai yang menggemari pizza tapi rak ramai yang rajin membuatnya. Saya harap dengan adanya artikel Resepi Pizza Lengkap, Ringkas, Mudah dan Paling Sedap dapat mengubah pemikiran ramai surirumah bahawa pizza bukanlah makanan mewah dan pizza juga mudah disediakan. Sentiasa ingat dalam kepala, setiap makanan yang kita beli di pasaran, kita boleh nikmati dengan modal separuh dari harga yang dibeli sekiranya kita masak sendiri. Akan lebih jimat sekiranya kita buat dalam kuantiti banyak dan bekukan...

Continue reading...
 

Resepi Ikan Masak Asam Rebus Belimbing Cara Kampung

Posted by Norasikin Basri on Tuesday, March 13, 2018 In : Tips dan Resepi Malaysia 



Belimbing buluh sangat serasi dengan masakan ikan berkuah sama ada asam rebus atau masak lemak. Rasanya yang masam akan meneutralkan rasa hanyir ikan jadi masak ikan dengan belimbing buluh banyak digunakan dalam masakan ikan darat. Bagaimanapun, saya tak pernah menghadkan masakan ini. Apa sahaja ikan akan saya gunakan terutamanya ikan yang banyak lemak seperti jelawat, patin, ikan merah, baung dan sebagainya.


Continue reading...
 

Resepi Nasi Jagung

Posted by Norasikin Basri on Monday, March 5, 2018 In : Tips dan Resepi Malaysia 

Selalunya dalam sebulan sekurang-kurangnya sekali saya akan membuat nasi berperisa. Nasi berperisa ni contonya nasi beriani, nasi minyak hujan panas, nasi arab, nasi tomato dan sebagainya. Bagaimanapun nasi seperti nasi lemak, nasi ayam juga termasuk dalam nasi berperisa tetapi dihidangkan dalam set berserta lauk yang tertentu.

Kali ini saya teringin pula menikmati nasi jagung. Daripada beberapa nasi jagung yang pernah saya rasa, saya dapati nasi jagung tidak mempunyai rasa rempah yang kuat at...

Continue reading...
 

Resepi Sandwich Tuna Mayonis Sedap dan Senang

Posted by Norasikin Basri on Wednesday, November 1, 2017 In : Tips dan Resepi Malaysia 


Orang Malaysia, pagi-pagi dah makan nasi. Extreme betul sarapan kita. Nasi lemak, mi goreng, roti canai. Bukan setakat tu je. Mesti ada telur pulak tu. Semua peniaga yang jual sarapan berhampiran tempat saya, setiap kali pelanggan order nasi lemak, mi goreng, secara automatik dia akan letak telur. Bila tiba giliran saya, saya katakan tak nak telur. Dah cakap macam tu pun dia tetap letak telur. Bila saya suruh keluarkan telur, dia buat muka pelik mata terkebil-kebil. Bila difikir-fikir kan sem...

Continue reading...
 

Resepi Mi Bandung Muar feat. Gearbox

Posted by Norasikin Basri on Sunday, October 29, 2017 In : Tips dan Resepi Malaysia 


Mi Bandung Muar Feat. Gearbox seperti ini memberikan kenangan paling menyedihkan dalam hidup saya. Ini adalah hidangan terakhir yang dapat saya nikmati bersama ayah diluar, saya sebelum dia meninggalkan saya buat selama-lamanya pada minggu lepas. Mi Bandung Muar Feat. Gearbox ini akan terus membeikan nostalgia kepada saya setiap kali saya terkenangkan beliau.


Sebelum ini saya ada ko...

Continue reading...
 
 

RESEPI PERCUMA SETIAP HARI 

Masukkan email anda:

 

PENAJA RESEPI MASAKAN BARAT

MENANGI HADIAH DI BOOTH E-GAMES

VIDEO MASAKAN TERBARU

 

CARI RESEPI KOMERSIAL DISINI 

 

RAKAN BLOG MASAKAN KOMERSIAL


IKUTI SAYA DI SINI 

 

PERBINCANGAN RESEPI TERKINI 

 

RESEPI-RESEPI UNTUK BERNIAGA 

 

PENULIS BLOG RESEPI DAN EBOOK 

Ilmu untuk dikongsi


Norasikin Basri Saya bekerja sebagai seorang tenaga pengajar yang khusus dalam bidang masakan. Saya membuat blog ini agar saya dapat berkongsikan segala ilmu yang saya ada terutamanya dalam bidang masakan dan tidak terhad kepada masakan barat. Saya tidak suka orang menghubungi saya hanya untuk meminta resepi itu dan ini. Pada saya bidang masakan ini luas. Tak semestinya tahu resepi sahaja seseorang itu akan pandai memasak. Tak semestinya tahu memasak sahaja, masakannya akan sedap. Saya memasak dengan sepenuh perasaan dan kasih sayang. Itulah yang saya amalkan selama ini. Anda akan memahami maksud saya sekiranya anda terus mengikuti blog ini.
Related Posts with Thumbnails
 

Make a free website with Yola